- Pełna cyfryzacja zamówień publicznych tj. we wszystkich postępowaniach bez względu na wartość zamówienia weszła w życie 1 stycznia 2021 r.
- W związku z pełną elektronizacją zamawiający musi posiadać dostęp do platformy zakupowej. Ma możliwość korzystania z platform komercyjnych lub ogólnodostępnego darmowego narzędzia, jakim jest platforma e-Zamówienia.
- Możliwość wszczęcia postępowania za pomocą miniPortalu zamawiający mają do 31 grudnia 2022 r. Postępowania rozpoczęte do tej daty będzie można zakończyć na miniPortalu również po 31 grudnia br.
- Koszty prowadzenia postępowań po stronie zamawiającego w związku z cyfryzacją zamówień nie wzrosły, jeśli zamawiający zdecydował się skorzystać przy prowadzeniu procedury z ogólnodostępnej i bezpłatnej platformy e-Zamówienia. Elektronizacja zamówień publicznych przekłada się w pewnej mierze na oszczędności po stronie zamawiających, w związku z brakiem konieczności drukowania wielu dokumentów i następnie ich archiwizowania.
- Koszty udziału w postępowaniu po stronie wykonawców wzrosły wówczas, gdy wykonawca nie dysponował dotychczas podpisem elektronicznym i musiał na potrzeby przetargów go uzyskać.
O problemach w zakresie elektronizacji mówimy w naszych webinariach. Sprawdź, jak wiele cennych wskazówek z nich pozyskasz: