błędy zamawiającego

Odpowiedzialność za błędy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – jak odpowie kierownik?

Odpowiedzialność za błędy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – jak odpowie kierownik? (cz. III)

Z dwóch poprzednich części artykułu dowiedziałeś się, jak odpowiada zamawiający jako podmiot oraz jak kształtuje się odpowiedzialność osób, które wykonują czynności w przetargu a jednocześnie podlegają regułom dyscypliny finansów publicznych. W poniższym opracowaniu – ostatniej już części artykułu dotyczącego odpowiedzialności za błędy w przetargach − publikujemy najważniejsze informacje dotyczące odpowiedzialności kierownika zamawiającego oraz osób, którym powierzył on wykonywanie swoich obowiązków w postępowaniu.

  • Kierownik zamawiającego odpowiedzialny jest za naruszenie dyscypliny finansów publicznych na gruncie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o ile można mu przypisać winę.
  • Kierownik zamawiającego, który powierza zastrzeżone dla siebie czynności innej osobie i tym samym nie podejmuje czynności w postępowaniu samodzielnie, nie jest odpowiedzialny za naruszenie ustawy w zakresie powierzonym.
  • Członkowie komisji przetargowej oraz inne osoby „doradzające” w trakcie postępowania ponoszą stosownie wyłącznie odpowiedzialność służbową za nienależyte wykonanie obowiązków albo wyłącznie odpowiedzialność na gruncie zawartej z zamawiającym umowy.
  • Zindywidualizowane upoważnienie do podejmowania czynności zastrzeżonych dla kierownika zamawiającego musi zostać udzielone w formie pisemnej i zawierać katalog czynności, do których podjęcia dana osoba jest upoważniona.