e-zamówienia

Platforma e-zamówienia

Platforma e-Zamówienia – instrukcja użytkowania funkcjonalności dla zamawiających i wykonawców

W tym artykule
  • Platforma e-Zamówienia Urzędu Zamówień Publicznych to ogólnodostępne bezpłatne narzędzie dla zamawiających jak i wykonawców, które umożliwia pełne przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia, począwszy od składania ofert i wniosków, poprzez ich ocenę i wybór wykonawcy.
  • Nawet jeśli zamawiający nie zdecyduje się korzystać z tego rozwiązania systemowego (bo np. wykupił dostęp do platformy komercyjnej), zawsze ma obowiązek zarejestrować postępowanie, które prowadzi w zgodzie z Pzp. Umożliwi mu to to przesłanie ogłoszeń do BZP (a w przyszłości także do Dz.Urz. UE) oraz poinformowanie prezesa UZP o otrzymanych w procedurze ofertach i wnioskach.
  • Celem korzystania z platformy e-Zamówienia należy zarejestrować konto podmiotu zamawiającego bądź wykonawcy. Proces rejestracji opisaliśmy szczegółowo w artykule: Platforma e-Zamówienia – wskazówki dotyczące rejestracji. Dodatkowo należy pamiętać, że użytkownikom przypisane są różne uprawnienia. Jest to szczególnie widoczne w przypadku publikacji ogłoszeń, gdzie istnieją aż 3 role, które można przydzielić podmiotom np. uprawnienia do zatwierdzania ogłoszeń, do publikacji ogłoszeń oraz ich zmiany i aktualizacji. 
  • Platforma e-Zamówienia umożliwia publikację obowiązkowego dla części zamawiających planu postepowań z art. 23 ustawy Pzp oraz jego aktualizację.
  • Ogłoszenia unijne publikowane w Dz.Urz. UE należy obecnie publikować poprzez ENotices 2. Wynika to z faktu, że platforma e-Zamówienia nie została dostosowana do nowych formularzy ogłoszeń, które obowiązują od 25 października 2023 r. 
  • Jeżeli zamawiający udostępnił na platformie interaktywny formularz oferty, wykonawca może go wypełnić na platformie. Po zatwierdzeniu wypełnionych plików system automatycznie szyfruje, pakuje i składa je na platformie. Można wtedy pobrać tzw. Elektroniczne Potwierdzenie Przyjęcia (EPP) i Elektroniczne Potwierdzenie Otrzymania (EPO).
  • Rekomendowanym podpisem wypełnionego formularza oferty jest podpis wewnętrzny. Załączniki do oferty można podpisać podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym.
  Platforma e-Zamówienia – wskazówki dotyczące rejestracji

Platforma e-Zamówienia – wskazówki dotyczące rejestracji

W tym artykule
  • Obecnie istnieje możliwość przeprowadzenia pełnego postępowania na platformie e-Zamówienia. Prace nad systemem zostały ukończone, a platforma w pełni oddana do użytku zamawiającym i wykonawcom.
  • Istnieje wiele przydatnych modułów platformy e-zamówienia, z których można korzystać w trakcie postępowania, np. moduł ofert i wniosków, moduł monitorowania i analiz, w którym zamawiający ma możliwość sporządzenia wielu przydatnych raportów. Z poziomu platformy e-zamówienia można także wysyłać ogłoszenia unijne.
  • Aby zarejestrować się na platformie, potrzebny jest dostęp do Biuletynu Zamówień Publicznych. W tym celu należy posiadać login i hasło użytkownika wygenerowane po 1 stycznia 2021 roku.
  • Warto zawczasu upewnić się w swoim dziale IT, że serwer pocztowy jest poprawnie skonfigurowany i przyjmuje e-maile wysyłane przez platformę e-Zamówienia. Adres serwera pocztowego wysyłającego wiadomości z platformy e-Zamówienia to 96.37.50.20, domena ezamowienia.gov.pl. Niektóre serwery pocztowe wykrywają ten adres jako dynamiczny adres IP i odrzucają przychodzące z niego maile.
  • W toku rejestracji konta podmiotu wskazuje się Supervisora, który jest następnie administratorem dla danego podmiotu, ma dostęp do jego konta i może nim zarządzać.