Są chętni do budowy drogi ekspresowej S8

Stan prawny na dzień: 03.06.2013
43464680

Aż 25 firm zgłosiło chęć budowy drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" do węzła "Radzymin Płd. ", czyli obwodnicy Marek. Dostarczone dokumenty będą teraz weryfikowane pod względem spełnienia warunków udziału. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2016 roku. Szacowany koszt inwestycji to około 1,1 mld zł.

W ubiegłym tygodniu minął termin na składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" do węzła "Radzymin Płd. ". W sumie wpłynęło 25 ofert. Wykonawcy mogli złożyć wnioski na jedno lub dwa zadania. Firmy, które uzyskają najwyższą liczbę punktów zostaną zaproszone do składania ofert w kolejnym etapie postępowania. Przy czym będą ją mogły składać tylko na jednno zadanie.

Inwestycja będzie realizowana w dwóch częściach. Pierwsza - od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Kobyłka". Ten etap ma zostać zrealizowany w ciągu 32 miesięcy od dnia podpisania umowy. Druga część prac obejmuje odcinek od węzła "Kobyłka" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd." Wykonawca będzie miał 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy, na realizację tej trasy. W ciągu 32 miesięcy ma zostać oddany do ruchu nowy ciąg drogi S8. Pozostałe 4 miesiące przeznaczone będą na remont fragmentu starej drogi krajowej nr 8. Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest na styczeń 2014 roku. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2016 roku. Szacowny koszt inwestycji (wraz z dokumentacją i wykupem gruntów) to ok. 1,1 mld zł.

Po oddaniu do użytku droga ekspresowa S8 na odcinku Marki - Radzymin będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz obustronny pas awaryjny. Dostęp do drogi będzie możliwy poprzez 4 węzły drogowe: Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Płd. W ciągu obwodnicy wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, chodniki i ścieżki rowerowe, elementy bezpieczeństwa ruchu oraz obwód utrzymania drogi. W celu ochrony środowiska zrealizowane zostaną m.in. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, nasadzenia zieleni, system odprowadzania i oczyszczania wód opadowych, zbiorniki retencyjne.

Autor:

Wioleta Szczygielska

Źródło:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Wioleta Szczygielska

Wioleta Szczygielska

Redaktor prowadząca miesięczników "Ochrona danych osobowych" i "Dokumentacja ODO", redaktor portalu PoradyODO.pl